Tuesday, February 9, 2010

Cadangan

Bismillahhirrohmannirrohim

Aku dapat beberapa cadangan tentang nama2 cabang iCon. buat masa ni kita ada iCon Model, iCon Talent, iCon Foto, iCon Design, iCon Dance, iCon Travel, iCon Nature, iCon Niaga, iCon Event, iCon Sports, iCon Extreme, iCon Prihatin, iCon Muzik & iCon Arts.

Kalau korang perasan, nama2 cabang iCon ni bercampur antara bahasa Melayu dengan bahasa Inggeris. Sehubungan dengan itu,ada cadangan supaya diselaraskan nama2 cabang iCon ini. Memandangkan iCon menuju profesionalisme (baru menuju, bukan dah pro. Kalau aku tak terangkan kang ada je yang mengata)& orientasi bisnes, nama2 cabang iCon ni dicadangkan ditukar kepada bahasa inggeris keseluruhannya.

Selain itu, ada juga dicadangkan supaya dijumudkan sahaja cabang yang tidak hidup seperti iCon Travel dan digantikan dengan iCon Riders. Walau bagaimana pun, cadangan ini akan dibawa ke dalam mesyuarat NADI iCon dan sebelum itu, aku mintak korang semua bagi cadangan yang sesuai. Thanks..

1 comment:

Kasih Alyza said...

bg pndt i, kita ptt selaraskan kesemua ayat dlm BI, ni bkn bermakna kita mengagungkan BI dr BM, x.... cuma nya bila dlm industri mcm ni, penggunaan BI adalah lbh relevan krn nmpk lbh profesional...