Wednesday, December 2, 2009

Azam 2009

Bismillahhirrohmanirrohim

Akhirnya sampai gak kita ke akhir tahun 2009. Bila aku cek semula, ya Allah banyaknya perancangan yang tak dapat dilaksanakan sepanjang tahun 2009. Tapi biasanya camtu la kita ye tak. Yang buat aku nak gelak bila teringan lawak kawan aku bila masuk tahun baru:

"Azam aku tahun ni, nak tunaikan azam aku tahun lepas"..hahaha..apa la..

Antara yang belum dapat aku capai tahun 2009 ni ialah cita2 aku nak jadi kaya. Bukan nak jadi jutawan,tapi nak kaya raya. kalau la aku buat azam ni tahun 2008, aku rasa tahun 2009 ni aku dapat jadi kaya tapi sebab ni azam tahun 2009, bunga2 nak kaya tu ada, tapi lom kaya2 gak lagi..hahaha.. Memandangkan tahun 2008 aku anggap sebagai tahun kebangkitan semula, Alhamdulillah la, semua masih dalam apa yang dirancang, cuma agak terlambat setahun.

Antara faktor yang aku percaya jadi penghalang untuk aku capai cita2 aku ialah masalah hutang yang aku cite kat korang. Banyak perkara tertangguh sebab orang tak tunaikan janji untuk bayar hutang aku tu. Sebenarnya itu 4 situasi je yang aku cerita tapi sebenarnya banyak lagi, yang aku kira2 orang hutang aku hampir2 RM20,000 juga la yang belum berjaya aku kutip. So moralnya, tahun 2010, sapa2 nak pinjam duit aku, agak2 la, aku akan jadi kedekut sikit, sori ek..hahahaha

So, kalau ada keajaiban dari Allah, akhir tahun 2009 ni aku kaya dengan simpanan mencecah setengaj juta. Tapi macam mustahil je. Apa kata aku forward plan tu ke 2010, hahaha.. Korang jangan bagitau orang lain tau, azam aku tahun 2010 aku nak jadi jutawan & aku nak kawen. Gelak..? gelak la..gelak la..hahahahaa..Dah puas gelak,jangan lupa doakn aku banyak2 k..

4 comments:

esumi-lynn said...

semoga cepat2 kahwin ye abg djebat. :D jgn lupe jemput. esumi nyanyi kaw2 punya untuk kenduri abg nti. :p

Djebat said...

alamak, kn abg ckp jgn bgtau sapa2..huhuhu

aishah maulad said...

jgn lpe jmpt shasha tyme kawen nnty eh abg jebat ..

Kasih Alyza said...

kawin?? huhuhuhu cpt2 la... bidadari dh trun dr kayangan tu dear :)