Thursday, December 10, 2009

Pening

Bismillahhirrohmannirrohim

Sambil2 tengok Buletin Utama, aku menahan sakit kepala. Mula2 sikit tapi makin lama makin berdenyut, mungkin akibat tak makan tengahari semalam, perot masuk angin & fokus terlampau sangat pada kerja. Diselang seli dengan sms kepada orang2 tersayang, aku masuk bilik. Jam 10.50 malam aku hantar mesej yang aku harap terakhir malam tu, memberitahu aku sakit kepala & aku perlu rehat. Aku nak tidur untuk hilangkan sakit.

Bukan saja kepala, malah tengkuk pun rasa tegang & pandangan aku berbinar2. Tanpa ubat, aku memang tak suka makan ubat & takde pun ubat sakit kepala kat rumah aku, aku cuba tidur dalam menahan kesakitan. Entah kul berapa aku lena..

Tiba2 aku dikejutkan dengan mesej yang masuk bertalu2. Maaf, kanak2 cuma boleh baca dibawah pengawasan orang dewasa saja ye, bahasa yang digunakan agak kurang ajar.

SMS1: 11.55pm - Woi bangang if i dunno u i wnt sms u idiot m***..bcoz of u my dauhter n i hidup porak peranda..ko tggu je ar blsn dr Allah..

Tulisan SMS tu aku tak ubah tau. Aku terkejut, terkedu & termanggu. Yang hantar sms ni sorang yang sangat rapat dengan aku & antara adik yang aku sayang. Kenapa dia hantar mesej camni pada aku? Kepala aku berdenyut lagi. Aku baca mesej kedua.

SMS2: 11.55pm - A slut like u wont rmmbr bt i will owez rmmbr wt u did bitch..dun wrry u will get back wut eva u did 2 me..bye

Sekali lagi aku pelik. Mungkin tersalah hantar? Tak mungkin dia hantar sms camni kat aku. Kepala aku dah la pening, ada yang kena maki ni kang. Aku bukak sms ketiga.

SMS3: 11.56pm - Thanx alot,mruntuhkn rmhtangga org smp akhirat i wont forgive u..

Untuk tak sakitkan hati sendiri, aku anggap dia tersalah hantar. Melayan sakit kepala, aku cuba untuk pejamkan mata. Aku malas nak fikir apa2 dulu wat masa ni. Tiba2 ada mesej masuk lagi.

SMS4: 11.57pm - Abg..npe ni?tbe2 f**** bg msg2 cm2 kat m***?m*** da stay away dr K** pn npe m*** stl dpslhkn lg?npe msti cr m*** lg?m*** xske la

Owh, rupanya adik aku ni nak mengadu dia dapat SMS tu dari isteri orang. So, sebab benda ni memang dari dulu aku tau, aku kenal orang2 terbabit, aku tau perangai dorang camne, dengan mengambil kira aku tak nak dia pening kepala macam aku, aku nak dia tenang & aku tak nak dia layan, so aku pun balas SMS tu.

SMS aku - Xyh lyn.dia xleh wat apa pn.tu ada r yg K** klentong kat dia tu.m*** diam je,xyh lyn tros.

Ringkas, mudah difahami & aku rasa wajar. Kang kalau tak, dia gado malam2, dia takleh tido, aku pening kepala, semua aku maki kang. So aku rasa cukup la nasihat aku tu. Aku sangka selesai kat situ. Cukup dengan pening sedia ada, aku tak sanggup nak tambah pening lagi. Bila aku dah balas SMS tu, aku dah lega, setidak2nya aku tak nak adik aku tu serabut pasal mende2 camtu lagi. Eh, masuk lagi SMS lain.

SMS4: 12.07am - Sng abg ckp,bkn abg yg kene.tp m***yg jd mgsa!da lme da xamek tau,tbe2 m*** jugakyg kene,pehal?!

Aku dah start bengang dah ni. Nape aku lak kena marah? Aku balas jugak la.

SMS aku - M*** tnye abg,bl abg jwb yg m*** mrh abg blk ni nape?abg ada kne mngena ke?abg nsht,just take it or leave it..

SMS5: 12.18am - Thnx bang..xsgka abg tnye ada kena mengena ke x..peh..mmg bes..i thought u wud hv at least pity me o bck me up a bit..nmpknye m*** ni mmg xbmkna pape lgsg *some text missing*

SMS aku - Tgk,cpt btl pk klain.klu abg x ksian @ xnk amek ksh,perlu ke abg bls msg m*** at d 1st place.abg ckp abaikn je,sbb m*** pn xtau nape tb2 f**** serang m***.yg nk png2 kpala tu watpe?dh tau kn... (sorry aku tak boleh habiskan ayat2 sms ni..)

Agak lama & aku sangka dia takkan balas lagi. Aku cuba lelapkan mata semula. Rupanya, dia balas lagi.

SMS6: 12.33am - Mslhnye npe nama m*** naik gk afta sekian lama?ape lg yg diowg xpuas aty?huh!em..xpe la bang..its ok..m***mntk ampun if m*** bnyk wt slh pd abg..4get bout me..

Aku dah start sakit kepala balik dah ni. Aku ke yang salah? Aku ke yang kena lupakan dia sebab aku cakap tak payah layan mesej tu? Aku ke dia yang mangsa sekarang ni? Ada lagi mesej lepas tu yang menyebabkan aku terpaksa tanggung sakit & pening yang bertambah. Aku macam nak pecahkan je muka orang yang jadi punca. Tiba2 malam ni, yang patutnya aku rehatkan kepala hotak aku yang dah macam nak pecah ni, tiba2 aku kena hadapi semua ni.

Pada aku, nak mengadu tak salah, tapi jangan la heret sekali aku dalam masalah korang. Korang ngadu, aku jawab apa yang aku mampu. Kenapa aku kena marah balik? Kenapa aku lak yang jadi mangsa? Bukan terima kasih yang aku dapat, tapi..aduyai..

Pagi2 ni, aku bangun dengan kepala yang masih berdenyut. Tengok2 jam dah kul 6.47am..Aku dah terlewat..

5 comments:

aishah maulad said...

hmm..shasha igt abg yg kne attack ngn f****..pelik jgx..ahaha...sorry...btw,mmg slalunye manusia berperangai mcm tu..mle2 mntx pndpt,ble kte da bg pndpt n nasihat,dy ta na accept pastu kte plak kne marah..buat sakit aty je..seboleh boleh je dy na kte j0in backup dy...kesian abg jebat..ta psal kne marah..da la pening2..adk abg tu ta memahami lgsg laa..ta ksian ke kt abg dye nehh?iskk..abg bsabar je ea..kn sabar tu 0.5 dri iman..abg nasihat je,ta yah join pr0blem dye..abg ny pn ad pr0blem sndri yg kne dselesaikn...utamakn dri sendiri ye,klau ta prob abg plak yg ta slesai...

Anonymous said...

aah kn..??yeah..adek abg tuh mmg..tp rsnye adek abg tuh xmintak pndpt o backup..(thnx so much aishah for ur wisdom..)rsnye yg dia mintak is dlm diam, berharap dlm ati, merintih dlm nanges supaya abg tlg dia menjadi org tgh selesaikn mslh ni..like u sed, u knl sgt2 sape orgnye..rsnye abg lg arif dgn org tuh..mane tau m*** tuh mmg xnk berhubung lgsg dgn org tuh n dia da xsnggup lg nk berdepan dgn mslh ni cz dia da xthn nk tanggung sorg2 like she did all of dz time..sbb dia nk mulakan hidup br tp cmne dia nk mulakan hidup br sdgkn dia asek diburu dgn mslh yg sme dan kisah silam dia..??ape rsnye kene maki scare tibe2 wen dia da xde kaitan lgsg dlm kehidupan org tuh..??sbb dia da xtau nk cr sape lg..mungkin ms dan bhs dia slh tp sume disebabkn situasi yg dia sdg hadapi..thre's always two side of every story..

btw..thnx for sharing dz story wit everyone..saya pon da lupa rsnye kata2 abg dulu yg ape yg kita cerita pd seseorg tuh, dia seharusnye simpan cerita itu smpai tiba ms org tuh sndiri ceritakan pd org len..walaupon xrmai tau sape watak utama dlm cte abg nih, rsnye still ada segelintir yg dpt meneka..

aishah maulad said...

abg jebat ...
klau abg rajin ...
bukak la blog sy ea ...
aishamaulad.blogspot.com

Mr Din said...

Banyak brsabar bang. Dunia mmg cmni la kan. Esok kalo abg ingat2 blk mesti trgelak punya la. Kalo x caye try baca blk posting abg ni.

Kasih Alyza said...

dear, u xyah la layan sgt citer k**, f**** & m*** krn citer drg ni dh berthn pun x hbs2...

tanggung jawap u sbg ABG tlah terlaksana.. nasihat dh bg, teguran pun dh beri so biarlah drg pikir sndr..

drg sentiasa harap u paham drg tp dr dl lg i tgk drg ni x prnh nya nk paham u pun... drg dh besar panjang, so biar drg yg wat keputusan diatas permslhan yg ada tu...

kang ada antara drg yg salah tafsir cam u nie nk menangkan sblh pihak sj, so mslh drg yg punya jd biar drg settle...

mslh u sndr pun x tersettle, ada drg kisah ke nk tlg pikir kan...

so u dah wat apa yg termampu sbg seorg ABG, dan i tau selama ni apa yg terbaik dh u bg dan lakukan tuk k**, f**** & m***...

spt ibarat, drg lapar, u dh sediakan nasi tp drg msh lg mengharapkan u tlg suapkan lak nasi tu ke mulut drg...

pikir2 & renungkan lah...