Wednesday, September 24, 2008

Ada Keje Ada Fulus

Ada keje ada la fulus,xde keje,'mamfuuuuss"..hahahah
Sekarang ni,sebab kegawatan ekonomoney, kebanyakan kita kena buat dua tiga keje sekaligus. Lepas aku cite pasal keje tu,aku nak cite la pulak pasal fulus ni,saje nak bagi korang stim tengok duit tu..hahahahaha
Orang kata,besar periuk besar la keraknye kan..sebenarnya bila kita tengok orang banyak duit kita ingat dia senang lenang kaya raya. rupa2nya dorang lagi susah nak uruskan duit tu,bayar hutang sana sini, perabis duit beli itu ini..cam kita2 yang takde banyak duit ni, shopping2 jugak tapi takde la shopping sakan ek..bayar duit sewa rumah pun takde la banyak sangat.
Yang aku tunjuk ni pun bukan duit aku tau. Korang jangan nak mintak2 duit raya kat aku lak pasni..aku tak banyak duit..itu duit bank tu..aku pinjam untuk posing jap je. bila tuan punya duit amek semula duit dia tu, terkebil2 gak la mata..huhuhuhuu
Apa pun, duit bukan segala2nya tapi segala2nya perlukan duit.
Betulkan niat kita, keje bukan untuk cari duit semata2. Keje tu amanah & kita keje mencari keredhaan Allah. So pahala dapat duit pun dapat, tol tak?

No comments: