Friday, November 13, 2009

Awas Penyamar: Laporan Polis Akan di Buat

Bismillahhirrohmannirrohim

Nampaknya mereka yang menyamar mula bertindak berani, menyerang aku dengan mesej2 lucah, gambar2 lucah dan sebagainya. Sehubungan itu aku & Nadi memberi tempoh seminggu kepada penyamar dayus tersebut untuk menghentikan tindakan bebal beliau sebelum laporan polis dibuat.

Sebenarnya di bawah akta pencegahan jenayah siber, tak susah nak kesan siapa yang tak bertanggungjawab tu. IP komputer yang digunakan boleh dikesan dan pelaku jenayah ni boleh ditangkap. Korang ingat sikit, nak merasa duduk lokap sebab mende kecik ni ke? Alahai, gunakan la tenaga korang tu untuk bangunkan diri dengan keje yang lebih baik.

20 November aku akan cuba bagitau korang apa perkembangannya ok. Kalau aku lupa, korang ingatkan aku. Thanks iConians.

Kepada MT iCon KL & iConians, kami mengucapkan selamat bermesyuarat & selamat bergathering..hehe

No comments: