Friday, November 20, 2009

Perjumpaan Jurufoto Johor 2009

BismillahhirrohmannirrohimGambar yang diamek dari blog Cikgu Din ni, aku lom mintak izin pun lagi..huhu.. Ni aku nak cite sket. Setelah lebih kurang 3 minggu kot aku war2kan pada fotografer2 iCon, akhirnya cuma aku, Jamal & Syafiq je yang bagi nama pada cikgu Din untuk join perjumpaan ni. Agak terkilan gak la sebab bila aku kira2 balik, iCon pernah mengumpulkan 12 fotografer dalam 1 masa.

Tapi takpe la, mungkin masing2 ada keje & masalah sendiri. Tujuan sebenar aku ke sana bukan semata2 untuk mendengar pembentangan yang akan disampaikan oleh Saiful Nang, satu nama besar dalam bidang fotografi, tapi yang lebih penting ialah bertemu fotografer2 Johor terutamanya Cikgu Din. Alhamdulillah hasrat ni dapat disempurnakan.
Cuba teka mana satu Saiful Nang..hahaha. Crdt to Syafiq

Kepada fotografer iCon Johor, mungkin hasrat & cita2 iCon tidak sampai pada korang, sebab tu la perkara ini tidak penting untuk korang ambil perhatian. Impian untuk menggabungkan seberapa banyak fotografer dalam iCon bukan satu impian kecik. Cita2 melahirkan 100 fotografer muda profesional iCon setiap tahun tahun perlukan satu pasukan yang mantap. Sebab tu la, aku mintak fotografer iCon seluruh negara, cuba fahami inspirasi ni.

Hanya mereka yang benar2 memahami & menjiwai impian iCon akan berada bersama pasukan yang akan dibentuk selewat2nya akhir tahun ini, insyaAllah.

No comments: