Monday, January 18, 2010

Sekitar Ujibakat AF8

Bismillahhirrohmannirrohim

Patutnya semalam aku dah masukkan n3 ni, tapi sebab server yang amat slow, maka aku cuma mampu masukkan gambar2 dalam myspace aku je. Aku cuma masukkan 10 gambar2 masa AF8 aritu kat sini. Kalau korang nak tengok lagi, ada kat myspace aku k.

Kul 7 aku & Bad dah gerak ke The Zon. Kitorang sampai, aku tengok Kechik dari Batu Pahat pun dah sampai, parking depan keta aku. Aku memang dah siapkan awal borang2 ujibakat termasuk la lirik2 lagu wajib. So sapa2 yang takde mende2 tu, datang amek kat aku. Semua ni untuk iCon.
Dorang kata Mawi datang, tapi sebab Mawi pun tak tepati masa seperti yang dijanjikan, aku tak dapat la nak tunggu dia kat Mall. Aku terus ke atas tengok budak2 buat audition.
Hari pertama ujibakat, seramai 452 orang yang datang untuk diujibakat. Kami yang sampai awal pun dah terkebelakang.
Kembar Aiman & Akmal pun awal2 dah sampai. Tapi Aiman je yang masuk. Aku tak kira sebenarnya berapa ramai iConians yang datang, tak kira la turut serta atau pun just datang bagi sokongan. Bagi pihak iCon aku ucapkan jutaan terima kasih kat korang.
Ramai jugak la iConians yang datang sabtu & ahad tu, tapi aku agak terkilan dengan sikap sambil lewa. Ada jugak yang call aku bagitau gambar takde pukul 1 pagi sabtu sebelum ujibakat tu, sedangkan aku dah ingatkan seminggu awal.
Yang lebih parah, ada yang datang tak bawak pun salinan ic & gambar. Jadi, sebab aku dah bagitau awal, aku malas nak bising2, so korang setel la sendiri. Ujibakat hari pertama, sampai kul 1 petang, cuma sorang yang lepas masuk stage 4. Mak ai, punya la ketat ujibakat kali ni.
Antara peristiwa sedih yang berlaku hari sabtu ialah bila motor Elmi hilang. Punya la sakit kepala bila turun ke bawah & tengok2 motor dia dah takde. Kesian sangat aku tengok tapi nasib baik semangat dia kuat.

Memang susah nak masuk AF tapi aku galakkan jugak dorang mencuba sebab ini semua pengalaman. Siapa ada pengalaman tu, dia akan ada satu perasaan yakin diri. Itu tujuan sebenarnya. Bukan aku hantar iConians untuk dapat masuk pun, walau pun keinginan & cita2 tu memang ada. So, sapa yang dah mencuba, aku ucapkan tahniah.
Aku diberitahu, ahad tu cuma 4 orang je yang terpilih lepas sampai stage 4. Aku tak pasti siapa sebab aku terpaksa balik awal untuk New Models Search kat Giant Plentong lak. Apa pun, aku puas hati, hajat & hasrat aku tercapai. iCon telah di trek oleh Jimmy Shanley ketika Ambush Makeover berjalan. Tunggu laporannya.

No comments: