Tuesday, January 19, 2010

Makan

Bismillahhirrohmannirrohim

Nak jadi hal, makan pun boleh jadi cerita dalam blog kan. Al kisahnye camni. Ada sekali tu sementara nak tunggu satu event, aku & Bad dengan rasa laparnya pegi la satu gerai yang ada jual sup sebab hajat aku nak makan roti cecah sup. Punye la best time akak tu cakap ada sup & roti, so dia amek la order kitorang sup & roti.

Lama jugak aku tunggu, tiba2 datang pulak sorang pompuan lain, tanya sekali lagi nak makan apa. Emm..biasa la tu kan. Kitorang pun cakap la sup ayam & roti. Sekali dia bagitau, roti xde, dah habis. Ya Allah hampanya rasa. Nak blah, air dah sampai lak. So aku cancel, Bad lak order sup & nasi putih. Memang la hampa.

Sambil2 tu mata aku merayap. Ya Allah, selang satu gerai je dari gerai akak sup ni, ada gerai Kacang Bol. Korang tau kan, kacang bol mesti la ada roti. So aku try tanya kat gerai tu, ada tak roti. Ada! Cis! Cis! Cis!

Kenapa la orang melayu berniaga macam ni ek? Dia sanggup pelanggan dia tak dapat apa yang diminta sedangkan dia tau kat mana boleh penuhi hajat pelanggan dia tu. Busuk punya hati..Adoyai..Aku rasa tak susah pun kalau dia pegi beli roti kat kedai sebelah tu. Tak sampai RM1 pun. Dengan niat nak sakitkan hati akak sup tu, aku order roti kat situ & cecah sup Bad. Padan muka dia..hahaha

Semalam pulak satu cerita lagi. Kat kedai makan Pandan City, korang tau berapa harga Nasi Ayam Bakar? RM7 sepinggan, dengan nasi sejemput & ayam goreng yang dibakar atas dapur gas sampai ayam tu rasa pahit. Bila aku cakap kat makcik tu "Mak ai".. dia slambe je jawab.."baru tau?" cis lagi skali..

Korang rasa, kita ni dok kat Malaysia yang makmur ke..?

No comments: