Tuesday, January 5, 2010

Laporan Mesyuarat NADI & iConians JB

BismillahhirrohmannirrohimAlhamdulillah, terima kasih, terima kasih, terima kasih. Itu je yang mampu aku ucapkan kat korang yang sudi luangkan masa untuk mesyuarat yang sangat penting untuk menentukan hala tuju iCon 2010. Seperti kebiasaan, seminggu sebelum mesyuarat aku dah war2kan dalam blog, myspace & aku dah sms kepada mereka yang berkenaan. Kalau kira2, sehari paling kurang 100 sms. Akhirnya malam 3 Januari 2010 tu, di Tasik Merdeka, iCon berjaya mengumpulkan kira2 35 orang iConians yang baru dan lama termasuk seorang NADI iaitu Lynn.
Sebab iCon 2010 bukan lagi macam 2009, aku dah mesej semua NADI & Pengarah iCon, kalau dorang tak dapat datang, sila bagitau aku. Kalau tak, aku terpaksa, aku tak mampu nak simpan mereka yang tak komited & tak bergerak2 walaupun dah 6 bulan pegang tanggungjawab. Mereka terpaksa digugurkan.

Ali memang dah lama mintak kat aku nak letak jawatan. Ais awal2 lagi dah maklumkan kepada aku kegagalan dia untuk hadir kerana masalah mendapatkan cuti. Fila lak, masa tengah mensyuarat maklumkan pada aku dia kemalangan & bila aku call, dia tak angkat. Risau gak kitorang. Jamal pun ada bagitau ketidakhadiran beliau. Memandangkan Jamal duduk Kota Tingi, aku faham. Selain dari tu, takde kabar berita. Maka aku terpaksa buat keputusan besar malam tu.
Kami membentangkan beberapa projek iCon 2010 antaranya:

1. Ujibakat iCon Muzik dengan kerjasama Kip Mart
2. Model XXL Search
3. iCon Dance Competition
4. Membuka gerai iCon di Larkin - projek ibu tunggal
5. iCon Nature membersihkan sungai
6. Pertandingan boling, futsal dll
7. Roadshow album iCon & iCon Raya
dan banyak lagi la yang berjaya dibincangkan dalam mesyuarat tersebut.
Pengarah2 iCon memberi komitmen yang sangat membanggakan. Antara pengarah baru yang membawa idea segar dalam mesyuarat malam tu ialah Wanshah, pengarah iCon Muzik, DJ Hafiz, pengarah iCon Event & Enal, pengarah iCon Arts. Pengarah sedia ada seperti Aleph juga mencadangkan beberapa projek yang bakal dilaksanakan pada tahun 2010 ini.
Setiap pengarah juga telah membuka peluang kepada semua yang hadir dalam miting tersebut untuk menjadi AJK & tenaga penggerak kepada projek & aktiviti yang telah dirancang kerana kita tidak mahu lagi iConians hanya sekadar menjadi pengikut. Zaman ikut2an dah berlalu. Kalau selama ni iConians sering bertanya, kali ni kita nak iConians mempromosikan kepada orang ramai perkembangan iCon & secara tak langsung menjadi jurucakap rasmi iCon.

Selain Projek & aktiviti, iCon juga membentangkan perancangan perniagaan yang mula bergerak dalam iCon seperti Lensa iCon & RedGuys iCon Wear. iConians dilantik juga menjadi jurucakap & promoter kepada bisnes2 ini. Secara tak langsung membantu iCon mendapatkan pendapatan untuk menggerakkan aktviti iCon. Aku sebenarnya tengah usahakan supaya keahlian iCon masih terus percuma kepada korang sebagai tanda penghargaan.
Terakhir, agenda terpenting adalah rombakan NADI. Dengan perletakan jawatan Ali selaku presiden, ketiadaan Mai sebagai bendahari 2 sejak awal hingga sekarang membuatkan situasi menjadi mendesak untuk dilakukan rombakan. Jadi pada malam tu, kami buat perlantikan baru & keputusannya:

Presiden: Tiada perlantikan. Aku akan pangku jawatan tu sehingga ke tarikh yang sesuai untuk melantik Presiden baru.
Timbalan Presiden 1: Azlina Bte Salimin
Timbalan Presiden 2: Airin
Setiausaha 1: Hafilah Bte Hanafi
Setiausaha 2: Mohd Faizal Bin Abdullah Kidal
Bendahari 1: Mohd Faizatul
Bendahari 2: Siti Aishah maulad Md. Yasin

& barisan pengarah2 iCon 2010
Pengarah i-Foto: Jamal Bin Paidi
Pengarah i-Model: Siti Murni Bte Zulkafree
Pengarah i-Design: Affandi Bin Kamarolzaman
Pengarah i-Dance: Muhamad Nur Alif Fikry Bin Abdullah
Pengarah i-Event: Mohamaad Hafiz Bin Rahim
Pengarah i-Sports: Mohd Sallehudin
Pengarah i-Muzik: Wan Sharifuddin Bin Wan Hassan
Pengarah i-Arts: Zainal Hakim bin Kamaruddin

Dengan harapan setinggi gunung supaya barisan baru NADI & Pengarah iCon ini dapat membawa iCon mencapai matlamat & hala tujunya, aku bagi sepenuh kepercayaan dan kebebasan pada dorang untuk menggerakkan iCon masing2.

Syabas dan tahniah kepada korang yang dilantik & harapan aku, korang lebih bertanggungjawab memegang amanah yang diberi. Kepada NADI & Pengarah iCon 2009, jutaan terima kasih atas kesudian korang bersama menggerakkan iCon Selama ni & khidmat korang tetap diperlukan pada sepanjang masa. Pengalaman korang sangat2 berharga.

No comments: