Tuesday, April 20, 2010

Bojeng Kata

Bismillahhirrohmannirrohim

Aku tertarik dengan petikan dalam blog Erman. Ada betulnya untuk korang renungkan..

"huhu...time pusing2 dalam laptop kerajaan ni cari gambar...terjmp, tertgk, teringt, terfikir, sume ter lah kan...so amik beberapa keping upload kt blog sepi ni...mane tau org2 yang terbabit ingt ape yang terjadi kan...

sume ade time ni...mase datang sini...otak aku konfius...sedih...celaru...pening...sampai sane aku jadi ok sket...ade org tau ape masalah aku...so kt sane...macam2 jadi...dari sedih sampai gembira ade lah kan...jadi ni mmg satu moment yang best la...n sgt bermakna la...until now aku takleh lupe...

so btol la org ckp...me as photographer, capture moment korang yang kawin sume...nnt lame2 nnt korang tgk balik...mood happy tu datang...so...itu la yang mahal nye...klu korang kedekut nk amik mane2 photographer tuk capture moment korang...adalah AMAT RUGI kot....sekian..."

Dah lama aku terfikir, kenapa orang tak sanggup nak bayar mahal untuk memori dorang yang dirakam dalam gambar? Dorang boleh tengok gambar dorang masa muda, masa baru kawen malah anak cucu cucit piut miut dorang semua boleh tengok. Aku nak tanya, ada sapa2 dapat tengok pelamin mak bapak korang masa dorang kawen kalau tak dalam gambar?

Pelamin bayar beribu2 tapi abis majlis kena angkut bawak balik. Fotografer mintak RM500 pun demand nak lagi kurang sedangkan gambar tu dorang boleh bawak sampai mati. Apa la..

No comments: