Monday, April 19, 2010

Percaya Pada Keajaiban?

Bismillahhirrohmannirrohim

Korang percaya pada keajaiban? Selain keajaiban doa, aku percaya semua tu perancangan & kerja Allah. Ceritanya camni.. Pagi2 tadi aku dapat sms yang berjela2 panjangnya tapi aku tak perlu kongsi dengan korang apa isi sms tu. Sms tu tak buat aku marah, tapi sangat2 sedih & kecewa.

Pagi tu juga lepas tumb print, aku terus menuju ke Larkin Sentral, hantar kawan aku yang kena halau. Dia nak balik ke KL. Dia buntu aku pun buntu, sebab apa? Dalam poket aku tinggal RM1, dia pulak memang tak cukup duit. Jadi macam mana dia nak balik KL?

Sampai Larkin Sentral aku turun & terus tuju mesin ATM. Dalam hati tak putus2 berdoa mudah2an Allah ringankan beban kawan aku ni & bagi jalan. Aku cucuk kad maybank aku.. Aduyai sedihnya.. Ada la sikit, yang kalau aku nak keluarkan pun tak boleh keluar..hehehe

Tiba2 tak tau macam mana aku boleh amek 1 lagi kad ATM aku & terus masukkan dalam mesin ATM. Aku sedar, sebenar2 sedar & yakin, memang tak ada duit dalam akaun bank tu sebab memang dah lama aku tak berurusan. Aku yakin kalau ada pun, dalam akaun tu cuma tinggal tak lebih dari RM10.

Allah Maha Kuasa, aku terkejut, aku terus rasa nak nangis.. Ini ke yang dikatakan keajaiban? Tak lah, ini kerja Allah. Aku tak tau mana datangnya duit yang ada dalam akaun tu. Bukan sikit.. Tak la juga banyak. Tapi sebab aku rasa macam tengah mimpi, aku keluarkan sikit. Allah hu Akbar, betul, keluar duit dari mesin ATM tu. Dengan duit tu la aku tolong beli tiket untuk kawan aku yang memang betul2 tengah susah tu.

Sampai sekarang ni aku masih pelik, mana datang duit tu ek? Yang aku dapat ambik iktibar, kalau kita rasa teraniaya, rasa sedih, direct je mintak pada Allah. Aku yakin, itu yang aku mintak pagi tadi & itu jugak yang Dia bagi aku. Nak tolong orang jangan kira sangat sebab kalau tidak sebab nak tolong kawan aku yang kena halau ni, aku pun tak tau dalam akaun aku tu ada duit. Mungkin arini aku tak makan pun sebab memang aku dah takde duit.

Apa pun, syukur Allah ringankan sikit beban aku. Kawan2 yang mana aku bayar hutang dia pagi ni, itu duit pelik yang aku dapat tu la..hehehe

No comments: