Wednesday, April 21, 2010

Memperkenalkan

Bismillahhirrohmannirrohim

Orang kata pemimpin datang pemimpin pergi, iCon tetap terus berjalan & terus berkembang sebab yang tinggal adalah mereka yang benar2 komited, benar2 faham hala tuju & matlamat akhir iCon. Mungkin juga komitmen kepada kerja, keluarga dan sebagainya menjadikan beberapa orang yang memimpin iCon sebelum ini menyepikan diri dan tidak lagi memberi komitmen.

Walau pun begitu, iCon melangkah semakin jauh. Terbaru, dua orang kuat yang berpengalaman dalam bidang masing2 menawarkan diri untuk berjuang bersama iCon. Bidang mereka pula merupakan bidang yang menjadi kekuatan sesuatu syarikat atau pertubuhan iaitu marketing & event. Berikut adalah dua orang yang dimaksudkan.
Jefri Jamil, PA kepada Along Cham (Raja Lawak), seorang penyanyi dan seorang pelakon telah dengan ikhlas menawarkan khidmatnya untuk bersama2 iCon menjalankan beberapa projek yang telah dirancang. Kerana mempunyai pengalaman luas dalam bidangnya, Jef banyak membantu & meringankan beban aku mengemudi iCon.
Fami, pengurus acara yang berpengalaman luas menganjurkan pelbagai acara seperti konsert, futsal dan sebagainya. Aku kenal Fami sejak di KL ketika sama2 bekerja di Cheras. Selain mempunyai matlamat memantapkan sumber dana iCon, Fami juga berperanan melatih iConians yang berminat dalam bidang event & marketing.
Satu je harapan aku. Peranan yang dorang mainkan ni, aku nak bawak bincang dengan semua NADI & Pengarah pada malam yang aku nak buat miting tu. Malam tu, yang hadir cuma aku, setiausaha & 4 orang pengarah sahaja. Jadi, tak salah aku buat keputusan ni dan jangan siapa2 pun pertikai. Kalau korang datang, ye, korang boleh pertikai k.
Ok iConians, ambik la manfaat dengan kehadiran dua orang kuat ni. Kalau korang ambik peluang, hasilnya pegi kat korang jugak k.

3 comments:

aisha maulad said...

Congrats sume....

semoge dpt berkerjasama dlm mmperjuangkn name iCon........

Anonymous said...

terima kasih kanda jebat..insya'allah saya akan membantu didalam meneruskan perjuangan icon...dan saya akan memberi sokongan pada kanda...
sama sama lah kita perluaskan lagi icon...

kualiti yang kita perlukan bukan kuantiti..tapi jika kuantiti itu berkualiti..so lagi la bgs....

bermula dari yang awal sehingga yang akhir...
pengalaman yang akan membawa kita melangkah lebih jauh..bukannya dari sekeping kertas eheehehh

Djebat said...

great..positif, komitmen, keje keras..