Tuesday, November 11, 2008

11112008

11 November 2008

Arini Puan Alpha tak datang keje. Aku kena la cover semua keje2 dia. Selain keje2 biasa, arini alih2 Syafix datang bawak satu surat dari Imegresen yang memohon untuk menahan 18 warga Filipina untuk proses dihantar pulang. Jadi Syafix minta aku dengar kes tersebut. Aku pun setuju la sebab ni pengalaman baru bagi aku. Sangkaan aku macam biasa je.
Aku pergi ke court & rupa2nya aku kena gantikan majistret. Dengar hujahan Plaintif & Defenden. Adoyai.. Aku pun cuak gak tapi mana boleh tunjuk depan orang ye tak. Aku pun dengar la hujahan kedua2 pihak. Ya Allah, aku tak sangka la pulak bila aku buat keputusan, pihak yang menang meraikan macam la itu satu keputusan besar untuk mereka. Tapi mungkin gak la kot.
12.45 petang aku keluar dengan kawan2 dengan hajat nak tengok kuarters di Saujana. Tempat tu boleh tahan jugak & yang bestnya, ada kolam renang. Heehehe..Aku naik tingkat 9 & aku rasa macam best la pulak rumah tu. Balik kang aku kena amek further action. Lepas makan kami ke maybank. Dalam kul 3.30 baru sampai opis sebab urusan kat bank tu Ya Allah lambatnya. Tau2 kena marah dengan boss aku, adoyai..

2 comments:

syafixhebat said...

wahai hang jebat, dalam kes yang anda jalani td, bkan lah kes plaintis Vs Defendan, tapi pegawai penyiasat vs Tertuduh.

buang cempedak di luar pagar,
amik galah tolong jolokkan,
saya lah budak baru belajar,
salah n silap tolong jolok kan.
eh2, silap2...
tolong tunjuk kan.
hehehe..

btenang, walaupun jebat cuak mementang musuh, anda sentiasa ada penyokong bagi membantu dalam menentang penjajah.
peh, ayat sejarah siot.
hahaha..
byee..

Djebat said...

wah syafix, thanks so much atas tunjuk ajar tuan, saya akan berusaha dengan lebih gigih ladi dimasa hadapan.
sekian terima kasih.
Wassalam.
Pecah kaca pecah gelas,
sudah baca harap balas..
hahaha