Thursday, November 6, 2008

senja

Aku dah buntu, tak tau nak buat apa dah. Balik keje, masuk rumah, takde apa pun. Cuma tilam & bantal. Takde radio, takde tv, takde apa2. Ini menambahkan lagi kosong hati aku. So petang tu aku decide balik lewat sket. Kul 5.30 baru aku keluar, drive 20km lagi menempuh 9 trafic light macam biasa & kepala aku lembab memikirkan ke mana aku nak tuju.
Adam mesej aku bagi idea "abang buat sesuatu yang abang minat,mesti tak bosan". Thanks Adam & aku ingat, petang tu aku kena gak shoot apa2 yang boleh puaskan hati aku sendiri. Akhirnya, takde pilihan lain. Hah, mamak belakang Jusco tu, pun boleh la..Aku masuk parking, jalan kaki sikit & sampai.
Teh tarik kurang manis, roti john, lupa aku belum makan sebiji nasi pun hari tu. Air sampai, tunggu lagi setengah jam baru roti john sampai. Ni la rupanya..
Aku tengok langit makin gelap. Sambil suap roti john yang berempah (tak sedap) tu ke mulut, aku fikir apa yang aku nak snap ni. Emm..serius, aku buntu (tanpa korang bersama aku, otak aku jadi tumpul). Senja tu sebelum maghrib aku hayun kaki yang lemah melangkah balik rumah.
Aku harap esok ada suatu keajaiban yang boleh mengubah segalanya yang membosankan disini.

No comments: