Wednesday, November 12, 2008

Lontong

Hallamaaaaaaaakk..
Balik Johor ni la antara makanan pertama yang aku cari. Serius, dekat2 dua tahun aku kat KL, aku tak dapat cari lontong yang sama rasanya dengan lontong Johor. Rahsianya terletak pada sambalnya. Kuah lontong pun mainkan peranan gak samada cair ke, pekat ke. Kuah lontong Johor memang pekat. Tapi rahsia utama lontong Johor ialah sambalnya. Hanya orang Johor je dapat discribe apa istimewanya sambal tu. Susah nak digambarkan dengan kata2. Nak resepi? Email makcik Pe'ah yang duk sebelah rumah Siti Hajar Binti Sarkawi, lontong dia beeeeeesstt..