Thursday, April 23, 2009

Angan2 Atau Impian

Bismillahirrohmannirrohim

Kadang2 kita keliru dalam mencari jati diri. Kadang2 kita nak jadi macam orang lain. Tapi kita tak sedar, selalunya orang lain pulak nak jadi macam kita. Jadi tak layak ke kita bangga dengan diri sendiri? Gambar2 ni semua orang boleh kata angan2. Tapi macam mana bila disitu nanti memang betul2 gambar Kay iCon, Shafri iCon, Meen iCon, Daniel iCon, Faiez iCon, Lya iCon, eh..emm.. Djebat iCon pn ada..heheheMungkin satu hari nanti nama2 tu akan jadi cerita, akan jadi sebutan kerana cerita2 baiknya, maka sebab itulah kita harus mulakan dengan angan2. Mana tau angan2 ini akan jadi doa. Sapa tau? Korang tau? Aku pn tak tau..Untuk menjadi iCon bukan mudah. iCon sama la macam idola, jadi iCon kena bawa imej yang positif. Tapi ada sesetengah dari kita yang lupa dan langgar je adat budaya sebagai orang timur sedangkan dia tu iCon. Bahaya tu, boleh jadi ikutan remaja..
Biarlah masa menentukan. Apa yang kita perlu untuk berjaya dalam iCon ialah keinginan, kesungguhan, disiplin & komited.
Dan aku sedia memikul beban dan tanggungjawab menaikkan mereka yang nak ke atas, walaupun aku tetap berada di bawah. Naik ke atas dengan memijak orang di bawah bukan cara kita. Sedikit demi sedikit tapi konsisten, insyaAllah, iCon akan dikenali juga akhirnya nanti.
Jangan hendaknya aku jadi begini nanti..mereka di atas, aku ditinggalkan sendiri..jiwang la pulak..hahahahaha..Think positif beb. Always ada Allah yang membantu kan..Korang, jangan lupa doakan..Jon join iCon..

3 comments:

Kasih Alyza said...

bgs bgs tanpa angan2 impian xkan jd kenyataan, tp kalo hanya impian tanpa usaha pasti xjd kenyataan juga...

i doakan u berjaya, gan usaha dan impian u... i tau u bole dan sentiasa akan membantu org...

pedulikan kata2 sinis org dan pandangan negatif org pada u.... apapun yg kita buat nawaitu tu yg kena btl kn dear kn....

ohh ya sumer tu i suka tp bab gambar yg last2 tu i moskel gak, tu bkn hnya blakang tabir jer ke yang, muahahahaha....

aMy SiDeK said...

wah2, btul2 pesanan kak kasih 2... 100% sokong sama skali...weeeiii ;p

Kasih Alyza said...

btl kan amy kan :)