Monday, March 19, 2012

Merbauan Glory Award 2012 (MEGA11)

Bismillahhirrohmannirrohim
Seingat aku, nama Merbauan Glory Award ni diilhamkan ketika zaman aku dalam barisan kepimpinan Jawatankuasa Kolej Pelajar Kolej Tun Hussein Onn, UTM lebih kurang 12 tahun dulu. Tak sangka nama ni masih digunakan oleh junior2 di KTHO sehingga sekarang. Nama tu sendiri dah bawak aku balik 12 tahun kebelakang & bila Shamsul Azli jemput aku join MEGA11, aku sedih sebab aku berada di Putrajaya pada tarikh tersebut.

Segala perancangan milik Allah, nama aku takde dalam senarai kedua Bengkel Protokol di Putrajaya tu, bermakna aku berpeluang join MEGA11. Syukur, aku terus bagitau Shamsul, member lama aku yang sekarang dah jadi Felo KTHO. Akhirnya aku dapat hadir.

17 Mac 2012, jam 6.30 petang aku sampai ke Dewan Sultan Iskandar, meninjau-ninjau persiapan junior2 KTHO sedangkan kawan2 alumni semua berada di stadium baru UTM dalam lawatan keliling kampus. Yang ikot aku untuk majlis MEGA11 ni ialah Amir Akmal, Ra'in & Helmi. Dorang ni aku bawak ada sebab..

Dinner berlangsung penuh meriah. Selain mengambil gambar2 event, Amir, Ra'in & Helmi bertindak sebagai promoter iCon yang mencari bakat2 baru terpendam dikalangan siswa-siswi UTM. Ini peluang ketiga aku membawa masuk iCon dalam acara di UTM, demi mengejar Agenda 2012 untuk menjalin kerjasama iCon-IPTA.

Kami menginap dalam bilik pelajar di L29-103. Mengimbau kenangan lalu, aku selalu ke bilik tu masa aku masih student UTM dulu. Sayu gak rasa hati..Dah 12 tahun rupanya aku tinggalkan KTHO & UTM. Namun bagi Amir, Ra'in & Helmi, itu pengalaman baru dorang menginap di KTHO..hehe

18 Mac 2012, 9 pagi - sarapan bersama felo senior, En Azri Hohad di Restoran Aminah, Sri Pulai. Sessi dialog bersama siswa-siswi KTHO bermula jam 10.30 & ini peluang aku membuka cerita tentang iCon. Yang penting, mesej yang nak disampaikan diterima baik oleh warga KTHO. InsyaAllah, kalau takde aral, KTHO akan menjadi kolej kedua selepas Kolej Tuanku Canselor, yang akan membuka iCon sektor kampus. Semoga berjaya.


No comments: