Thursday, March 22, 2012

Pernahkah Kita Terfikir

Bismillahhirrohmannirrohim


Pernah tak kita terfikir, sebagai seorang yang BUKAN penulis, apa yang kita tulis mempengaruhi orang lain sehingga mengalirkan airmata, menimbulkan keinsafan, mengubah tingkah laku, mencetuskan pemikiran, menggegarkan sebuah kekuasaan sehingga mampu menjadikan seorang manusia yang "nakal" berubah menjadi "malaikat"..


Beberapa hari kebelakangan ni aku tersentuh membaca beberapa tulisan blogger2 senior, pensyarah2, penulis2 besar dan aku percaya sentuhan tulisan dorang tu telah menjentik hati aku untuk belajar sisi penulisan dorang, bahasanya, jiwa dalam tulisan mereka & "rasa" yang mereka salurkan.


Jika tidak aku pun, aku harap adik2 yang rajin berfacebook mahupun memblogging (betul ke istilah aku ni), tulislah sesuatu yang positif, didik jiwa, tajamkan akal..jangan hanya tulis luahan rasa marah, jiwa kasih & cinta yang membuai2, makian & hinaan..Semoga apa yang kita tulis mampu membawa pahala kepada kita.


Buat iConians semua, projek melahirkan penulis2 berwibawa sentiasa berjalan. Mereka yang ingin bersama2 dan sebelum ni dah menyatakan minat, jangan hentikan hasrat tersebut. Teruslah bersama iCon.


Wassalam

No comments: