Thursday, March 22, 2012

Siti Nur Fatihah

Bismillahhirrohmannirrohim




Tidakkah sekarang ni kita dipeningkan dengan kerenah anak2 gadis kita sendiri? Mereka sudah tidak boleh ditegur atau dimarah sekalipun atas silap & salah mereka sendiri. Siti Nur Fatihah menyusahkan ibunya hanya kerana dimarah ponteng tuisyen. Ibu yang salah atau dia sendiri?


Banyak lagi kes gadis lari ikot kekasih. Pantun nasi lemak buah bidara bukan baru dalam masyarakat kita. Tapi gadis2 Melayu hari ni dah hilang rasa takut, malu, sanggup menggadai maruah & hilang pertimbangan.


Lebih dari itu, apa yang sangat2 mengecewakan, lelaki2 Melayu sudah hilang taring, tidak mampu mempertahankan gadis Melayu, tidak menjadi pelindung malah mereka sendiri menjadi pegar yang makan padi. Manakan tidak, lihat saje lelaki2 Melayu disekeliling anda, dipijak maruahnya atas dasar sayang, sanggup membawa beg tangan kekasih dikhalayak ramai, sanggup memeluk teddy bear, sanggup disolek..alahai, lelaki begini kah yang akan mempertahankan maruah wanita Bangsa mereka?


Apa yang lebih mengelirukan adalah kenyataan Ketua Polis Negara yang dipetik sebagai berkata:


"Penting saya jelaskan, jangan anggap satu dua kes (yang dilaporkan) dah merosakkan, kita tak selamat, anak kita tak selamat, ini tidak betul," katanya kepada pemberita" 


Sedangkan semalam akhbar melaporkan ribuan kes (saya tak ingat akhbar & jumlah sebenar) dengan ratusan lagi gadis hilang yang masih belum ditemui hingga kini. Mungkin bila anak gadis sendiri hilang, maka kenyataan yang dibuatnya diakhbar ini akan berubah total.



No comments: