Monday, October 6, 2008

1 Syawal : Balik Kampung

Lokasi: Kampung Punggur Laut, Rengit
Habis marhaban, kami sekeluarga bersiap & terus gerak balik kampung. Sampai dah petang jugak la dan semua adik beradik mak ada kecuali Mak Long yang duk kat N9.
Aku tau,mesti ada yang nak tanya yang baju kuning ni siapa kan. Baik aku jawab dulu. Ini sepupu aku, duk kat Perak, blaja kat UUM, nama dia Shima. No tepon, takyah la ngade2..hahahaha
Keluarga ni dah la kecik,bila ramai dah tak ada, macam arwah ayah & atok, makin nampak la keciknye.. so tak ramai yang masuk dalam gambar tu. However, aku takde dalam gambar tu bukan la disebabkan aku dh tak ada ye,tapi sebab takde sapa nak snap kan gambar ni...
Ratap je la gambar2 ni..sebab kata orang tengok gambar boleh tau dah cerita dia..tapi ramai yang tengok gambar pastu wat cerita sendiri..huhuhu..
Ni aku nak bagitau ni. Kami shopping kuih raya bukan sebelum raya tapi lepas raya. Masa raya kedua on the way balik Kota Tinggi, aku bawak mak dan adik2 aku singgah Air Hitam yang terkenal dengan industri tembikar & hasil kampung tu, macam kerepek dan lain2..
Sebab tu, kalau orang tanya banyak buat kuih, mak aku sennag je jawab "kuih tunjuk".. manade masa nak buat kuih lagi dah sekarang ni, tunjuk je dan bayar la harganye..emm...

No comments: