Monday, October 20, 2008

Abang - Imran Ajmain

Aku tak minat muzik, jadi aku tak tau ada lagu ni. Memang aku tak pernah dengar. Bila Kay nyanyikan kat aku lagi ni, aku rasa akan ada sesuatu yang akan menyentuh perasaan setiap orang bergelar Abang. Terima kasih kepada Imran Ajmain yang menyanyikan sebuah lagu untuk seorang abang dedikasikan kepada adik2nya.
Kalau korang belum pernah dengar, aku nasihatkan carilah & hayatilah lagu Abang - Imran Ajmain ini. Lirik untuk korang, terutama adik2 aku:
Aku bukan perwira,
Ku tak berkuasa
Untuk menyelamatkan dunia
Dari ancaman yang sedia ada
Tapi ku bercita-cita
Aku dulu pernah mengalami usia remaja
Aku juga pernah jatuh cinta dan terluka
Jadi janganlah bersedih abang selalu disisi
Ku hanya abang
Tapi kasih sayangku tak berbatas
Darah dan daging hadirmu kurniaan dari Atas
Kuingin berikan yang terbaik padamu sayang
Dan perananku pegang hanya abang
Ku bukan idola
Dan ku tak pernah terima anugerah
Pengorbanan ku ikhlas
dan ku tak minta sekali pun di balas
Aku dulu pernah gagal dan aku kecewa
Aku juga pernah jatuh dan bangun semula
Jadi janganlah bersedih
Abang selalu disisi
Kuhanya abang tapi kasih sayangku tak berbatas
Darah dan daging hadirmu kurniaan dari Atas,
Ooooooooohh..
Ku ingin berikan yang terbaik padamu sayang
dan perananku pegang hanya abang
Jadi janganlah kau lupa
Lima waktu sehari
Jadi janganlah kau lupa hormat menghormati
Jadi jika abang yang lupa
Engkau akan menjadi
Seseorang bertanggung jawab untuk mengingati
Ku hanya abg…
Darah dan daging…
Kuingin berikan yang terbaik padamu syg
dan perananku pegang hanya abang..
Engkaulah yang abang sayang..

Credit to Imran Ajmain.

5 comments:

Kasih Alyza said...

abg, adalah2 segalanya wat adik2... adik2 adalah nyawa pd abg...

walau kdg kala adik2 x prnh tunjuk kn rasa syg atau kasih, tp didlm ati drg mmg drg sgt2 syg kn u tau...

walau kdg kala adik2 salah tafsir psl kasih syg abg, namun percayalah kekuatan persaudaraan tu lah yg mendktkan kita sumer...

Faryal Adzrin @ Al said...

adik2 mmg syg abg dan abg pun syg adik2... tp xkan abg xsyg akak adik kot? abg syg x akak adik2 ? syg kan syg kan..kan..kan..

Kasih Alyza said...

uuiisshhh apa adik nie... nk kena marah gan abg lg ke huhuhu...

kita kn mmg digalakan syg menyanyang antara adik bradik sbb gan kasih syg akn membuatkan kita bersatu la syg..

imranajmain said...

Terima kasih kerana berkongsi tentang adanya lagu ini kepada semua. Saya adalah anak bongsu dari dua adik beradik sahaja. Lagu itu ditulis khas untuk adik angkat saya yang, pada masa itu, sedang mengalami masalah.

Sila layari ke www.imranajmain.com atau hubungi saya di imran@beats.sg

Terima kasih sekali lagi.

hafizi_fizie ismail said...

hurmm...really miss my abg...=<
terigt segalanya...