Friday, October 24, 2008

Ting Tong Teng Teng



Adakah kau keliru, hitam putih warna hidupmu, lalu ku suluh arah, mengapa kau membantah, kuhantar kecahaya, kau pilih sebaliknya, tapi ku tak upaya, menahan langkah kakimu, kerana kau yang berjalan, dan aku pimpin tangan, tapi telah kau lepaskan, fikirkan kerana kau mampu berfikir, renungkan kau telah dibekalkan, diajar jadi manusia kau pilih jadi apa..?

*sekadar gambar hiasan - sbb ko model..lalala

4 comments:

Stephy Rusty said...

y me...waaaaaaaaa

Kasih Alyza said...

kdg kala ayat yg terpapar adalah maksud yg tersurat didalam hati...

kita mahukan org memahami tp mslhnya ada kah mereka memahami apa yg terirat disebalik simbolik kata2 tersebut...

xpa xpa hanya i yg memahami u kn kn kn hehehehe...

Faryal Adzrin @ Al said...

bkn semua manusia itu akan menjadi spt yg abg harapkan.. bkn senang kita nak ubahkan org klu tuan tubuh tu sendiri taknak berubah....cuma al berdoa semoga dgn kasih sayang yg abg berikan tu dpt lah memberi kesedaran pd manusia2 itu nanti....

Djebat said...

crita zaman nabi ibrahim abg jadikan panduan:
Seekor burung kecil terbang pergi & balik untuk memadamkan api yg membakar nabi ibrahim. Dia ditegur oleh helang, "engkau kecik camni mana mampu nak padam api yg besar gile tu."
Burung kecik jawab, "sekurang2nya bila Allah tanya apa usaha kau untuk membantu nabi Allah,aku ada jawapannya, aku telah berusaha."
Natijahnya, berhasil @ tidak usaha kita mengubah seseorang tidak akan Allah pandang, apa yang Dia pandang adalah usaha kita. Sekurang2nya bila Allah tanya "Jebat, apa usaha kau mengubah dia?" abg boleh jawab "aku dah buat begitu begini Ya Allah & aku tak putus asa.."
Macam mana abg nak jawab kalau abg putus asa & tak usaha?
Jadi abg harap, jgn la terus menerus cakap camni, fikir negatif & kata org tu xnak berubah.Abg yakin, satu hari dia akan berubah kalau Allah nak dia berubah. Kalau tak sokong pun usaha abg, diam je pun takpe k..