Friday, October 24, 2008

Rumah Terbuka Karyawan

23 Oktober 2008,
Istana Budaya, Kuala Lumpur
Mula2 aku nak kata "Ya Allah, kenapa mata aku ni?"
Mata kanan aku dah start buat hal sejak petang. Aku tak tau kenapa tapi korang tengok la fokus aku, lari gile.. Mudah2an hanya sementara.
Angah bagitau, abg Mas Omar jemput ke Istana Budaya malam ni untuk majlis Rumah Terbuka Karyawan. Aku batalkan semua fotoshoot malam tu & bagitau adik suruh standby. Kul 8.30 kami gerak. (Korang percaya tak, keta aku wat hal lagi..waaaaaaaaaaaaaa)
Kami sampai dah kul 9.45. Tapi majlis masih meriah, ramai jemputan yang masih bertahan kat situ. Malam ni ada 3 majlis yang bertembung. Rumah Terbuka Karyawan, Rumah Terbuka Media Prima & Rumah Terbuka Suriafm.. Aku tau kami tak kan mampu penuhi semua undangan.
Param, M. Daud Kilau, Rohana Jalil, Siti Fairus, Halil Chik, Iqwal dan ramai lagi artis veteran turut hadir. Zizan & johan pengacara bersama. VVIP yang hadir ialah Ketua Menteri Melaka, YAB Dato' Seri Mohd Ali Rustam.
Budak berdua ni bukan main manje lagi dengan artis2 veteran. Tengok la pose dorang dengan Jaafar Onn..Amboiii...Uncle Param datang dengan berkerusi roda. Mudah2an Karyawan dapat buat sesuatu sementara dia masih ada.
Aku pun bukan makan sangat tapi lebih seronok jumpa kawan2. Zizan, punya la lama tak jumpa..Johan, memang tak penah jumpa. Kak Herlina & anak2 yang cute, fotografer karangkraf, abg Bob yang best, Iqwal, artis baru yang meletop kat Holywood, jumpa dorang semua ni buat aku jadi kenyang.
Aaaaaaaaaaahhaa.. macam biasa la, bila ada kesempatan, dorang ni berposing sakan la. Aku pun seronok sebab ni 1st time aku ambik gambar malam yang bercahaya. Tapi macam aku cakap, mata aku buat hal. (ini bukan alasan ye).
Ratap la gambar2 Kay & Adik Karat.
Adik Karat dah pandai pose model siot..
Aku tak ingat pukul berapa kami tinggalkan majlis dalam hujan renyai. Baru la terasa perut masing2 dah berkeroncong..

No comments: